Alla inlägg under april 2013

Av Frida Tjernberg - 8 april 2013 21:42

Idag säger vi stort grattis till Leia och Ostins barn vilket resulterade i min B-kull! Så hoppas ni blivit ordentligt firade med lite extra gott i maten Lino, Leo, Bessie, Boston, Bailey och Kessi!

Av Frida Tjernberg - 7 april 2013 17:26

Idag börjar det äntligen hända grejer! Lizzys temp har nu gått under 37 grader och var när jag tempade för ett par timmar sen 36,9! Så lågt har den inte varit innan så nu tror jag verkligen att det blir valpar snart, skulle tippa på imorgon bitti kanske :) Än så länge är hon lugn men det kan gå snabbt när det väl startar! Så spännande att se vad som tittar ut!

Av Frida Tjernberg - 6 april 2013 18:36

Ännu inga valpar här. Lizzy har dock blivit betydligt lugnare och går undan och ligger för sig själv idag. Vi får väl se om det händer något inatt! Alla mina tikar har valpat på natten så antar att Lizzy också kommer göra det. Här nedan är en bild på den gulliga lilla tjocka mamman

Av Frida Tjernberg - 4 april 2013 16:10

Är det för Lizzy idag. Imorse var tempen 38,1 och nu när jag tog den nyss 37,2. Man tar tempen innan de ska valpa för att ha en aning om när det ska starta, för tempen brukar nämligen gå ner till 36 ungefär och då brukar det bli valpar inom ett dygn. Dock kan den pendla lite upp och ner de sista dagarna så det är lite tidigt att säga om det är något på gång eller inte. Lizzy mår iaf bra och åt sin mat imorse :) dock tycker hon det är jobbigt att ligga ner så favorit positionen är på rygg med magen uppåt <3 sen har hon svårt att vända sig tillbaka också. Inte lätt att vänta valpar inte.

Av Frida Tjernberg - 3 april 2013 21:10

Idag är det 58 dagar sen Lizzy blev parad och valparna kan komma när som helst. En tik är dräktig 58-63 dygn så just nu får jag hålla mig hemma mestadels av tiden. Ibland går det fort när det sätter igång. Lizzy är iaf pigg och glad även om det går ganska långsamt på promenaderna just nu.
Här är en bild jag tog igår på tjockisen

Av Frida Tjernberg - 1 april 2013 23:19

Idag har Dahlia varit på utställning i München med sin fodervärd Jannika! Resultatet blev strålande då hon gick hela vägen från juniorklassen och blev Bäst i rasen! Hon blev även bästa junior och fick junior cert! Inte illa av en så ung hund, dessutom var det inga dåliga hundar hon mötte utan bl.a en från Chelines. Nu behöver hon ett cert till för att bli junior champion. Tusen tack för att du visar och trimmar henne så fint!

Ovido - Quiz & Flashcards