Alla inlägg den 18 september 2013

Av Frida Tjernberg - 18 september 2013 07:48

Dåligt med uppdateringar gör att det nu kommer en liten sammanfattning av den senaste månadens alla resultat som man inte kan vara annat än jätte nöjd med!
Vi börjar med Gotland som alltid är en trevlig utställning, denna gången hade vi strålande sol vilket gjorde det hela ännu bättre. Jag hade 4 hundar från min kennel anmälda och dessutom så var Rebus med. På den andra dagen blev härliga snygga Bailey proffsigt visad av Jannika bäst av alla hanarna och fick sitt sista CACIB (internationellt certifikat) så nu är han förutom Nordisk champion även internationell!
Tävlades även med en uppfödargrupp som ska bestå av 4 individer från samma uppfödare och med i gruppen var Bailey, Cookie, Dahlia och Dixie. Gick jätte bra och vi fick jätte fin kritik och även hederspris!

Nästa utställning var på Solvalla helgen efter. Här var det Rebus som drog det längsta strået och slog till och blev Bäst i rasen! Denna gången visad av duktiga Jannika.

Helgen efter var det dags igen när vi åkte till Gimo. Med denna gång var Dixie, Siri, Rebus och Nova. Alla hundarna skötte sig jätte bra och det var verkligen min dag för Rebus vann och blev återigen Bäst i rasen och mitt hjärta Nova vann bästa tik och blev sedan bäst i motsatt kön! Vilken super dag vi hade!
Roligt var också att Baileys dotter Argentas Mini Dahlia fick sitt första cert! Stort grattis Caroline!

Och så sista utomhusutställningen för året, en valputställning på Gubbängsfältet. Vi hade Esco, Solo och Ellie från min senaste kull anmälda men tyvärr kunde inte Ellie vara med eftersom hon dagen innan hade klivit i ett jordgetingbo. Men grabbarna skötte sig kanonbra, så bra att Solo proffsigt visad av husse blev 3 bästa hanvalp med hederspris vilket bara ges till extra lovande valpar. Och min lilla Esco blev bäst i rasen valp och sedan även placerad som nummer 3 i gruppen! En super dag med andra ord!

Ovido - Quiz & Flashcards